Michael Leander is an international marketing innovator, speaker and educator. This blog rants about marketing, marketing automation and life in general.
6/10/04
Overskrifter der giver effekt
Headeren i en e-mail kampagne har stor indflydelse på din succesrate. Hvordan finder du den bedste header for at sikre at dit budskab bliver åbnet og læst?
Det er lidt som med overskrifter i annoncer og tryksager af enhver art. Overskriften er vigtig – den skal på sekunder fange læseren og samtidig animere læseren til at fortsætte ind i budskabet. Det gælder specielt for emnelinien i de e-mails du sender ud – uanset om der er tale om et nyhedsbrev, en kampagne eller et salgsbudskab til en gruppe af aktiv tilmeldte.
Svært at vide hvad der virker
Nogle overskrifter virker bare ikke. Og ingen kan forklare hvorfor. En ting, der er helt sikker at overskrifter skal virke interessante – på modtageren. Nogle virksomheder har så god tjek på deres modtageres interesserer, at de finder det nemt at skrive en emne linie, der virker. Andre skriver til en bred, stor og uhomogen målgruppe, hvor det kan være vanskeligt at finde en fællesnævner. (så kan du prøve med flere budskaber i emnelinien). Pointen er at du ikke på forhånd kan vide hvad der virker. Derfor må du teste, hvis det er vigtigt for dig
Test dig frem
Med et professionelt e-mail marketing værktøj kan du teste hvilke overskrifter, der virker bedst for dig. Det er ganske enkelt. Del målgruppen op i to eller flere og test så dine overskrifts- og emnelinie varianter. Eller test grafisk opsætning, billeder, sprogformat, skrifttype eller hvad du har behov for.
Når du kører testen af sted, vil e-mail marketing værktøjet fortælle dig præcis, hvor mange der responderer på hver variant, samt hvordan disse respondenter udvikler sig til at gøre den handling, som du helst vil have fra dem (Most Wanted Respons).
Du kan fordoble resultatet
Det er ikke ualmindeligt at du kan fordoble respons bare ved at arbejde med overskrift og/eller emnelinien. Så derfor er det bare at komme i gang – fordelene overvejer langt ulemperne – og det både for dig som afsender og for modtagerne.
(c) Michael Leander Nielsen
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment