1/2/07

Most Wanted Respons - hvad vil du med dit website?

Tilrettelæggelse af website, der medfører return on investment (ROI), kræver bevidstgørelse om hvilken respons du ønsker fra dit website.

Most Wanted Respons, eller MWR, er et begreb, der handler om først at definere hvilken der er den vigtigste, næstvigtigste osv. respons du vil have fra dit website. Og dernæst sætte målesystemer op, der kan levere data om hvor dygtig du er til at tiltrække netop den respons du ønsker.

Start med at afklare følgende spørgsmål:

1. Hvilken respons vil du helst have fra dit website?
2. Tiltrækker dit website den type respons idag?
3. Konverterer du tilstrækkeligt mange besøgende til at give dig den respons?

Min erfaring viser at langt de færreste er bevidst om hvilken respons de ønsker fra websitet. Til gengæld er det relativt hurtigt at blive bevidst om det. Det eneste det kræver er at du for eksempel definerer de 2-3 responses du helst vil have. Og dernæst indretter dit website således at du "pusher" den information, der skal give dig den ønskede respons.

Efter min opfattelse skal et website nu om dage levere ROI. Synliggørelse af den respons du får fra kunder og emner via dit website, kan være medvirkende til at synliggøre det udbytte du får fra den investering.

Det er faktisk ganske basal viden. Du kan let komme igang. Start med at arbejde udfra ovenstående tre spørgsmål, og sørg så for at du kan måle udviklingen. Vil du vide mere om effektmåling af online aktiviteter, er du velkommen til at kontakte Michael Leander Nielsen via www.customaxi.com

No comments: