Så er det officielt. Jeg - Michael Leander Nielsen - har nu fået tillidshvervet som formand for FIMAC - FEDMA's Interactive Marketing Council. FEDMA er en forkortelse for Federation of European Direct and Interactive Marketing.
FEDMA blev skabt i 1997 som en fusion af European Direct Marketing Association (EDMA) og Federation of European Direct and Interactive Marketing.
FEDMA er en paraply organisation for direct og interactive marketing i Europa. Baseret i Bruxelles i Belgien, driver organisationen lobby virksomhed indenfor områder, der har betydning for direct & interactive marketing industrien i Europa.
FEDMA medlemmer i Europa
Medlemmerne er de nationale DMA's (Direct Marketing Associations). I Danmark har vi desværre kun en klub under Dansk Marketing Forum, men i en lang række lande i Europa har man etableret selvstændige foreninger, der alene fokuserer på direct & interactive marketing. SWEDMA i Sverige og NORDMA i Norge er to eksempler på nationale foreninger, der fungerer endog særdeles godt.
Desuden tæller FEDMA 200 direkte medlemmer. Disse er hovedsageligt toneangivende direct marketing bureauer samt mange af de mest professionelle direct marketing brugere i Europa.
Hvad skal FIMAC beskæftige sig med?
FIMAC er et resultat af at FEDMA har valgt at slå de - nu forhenværende - kommiteer såsom Legal Affairs Committee, Ethics Committee og Postal Affairs Commitee sammen til én, nemlig FIMAC. Dvs. med undtagelse af List Council, der fortsætter som selvstændigt organ.
FIMAC skal naturligvis beskæftige sig med områder, der er relevant for direkte markedsføring og interaktiv markedsføring. Men hovedfokus skal være på "cross-border marketing". Her er der nemlig en række interessante problemstillinger, som mange virksomheder, der bedriver markedsføring på tværs af landegrænser bokser med.
Derudover har FIMAC tre hovedområder, der skal afvikles med et strengt operationelt fokus;
- udvikling af Pan European benchmarks indenfor områder som email marketing, direct mail og mobile marketing
-vidensdeling på tværs af landegrænser, for eksempel indenfor områder som list broking, legal og best practices
- FEDMA Direct Marketer of the Year Award - en ny pris, der er indstiftet af FEDMA og som uddeles første gang ifm. NEXT Marketing i Barcelona i juni 2009
Hvem er med i FIMAC?
FIMACs medlemmer tæller ca. 30 personer fra 15 lande. Alle er de naturligvis medlemmer af FEDMA. Og så er de ligeligt fordelt mellem repræsentanter fra lokale DMA's, virksomheder og bureauer.
Kan jeg gøre en forskel?
Jeg glæder mig til denne udfordring. At skulle lede og koordinere arbejdet i FIMAC samt forholde mig til 30 vidt forskellige personer, der hver især har forskellige indgangsvinkler til FIMAC, og - naturligvis - også forskellige agendaer.
Du kommer til at høre mere på disse sider.
No comments:
Post a Comment