E-mail marketing er mere end “bare” elektronisk direct mail og “responsive advertising”. E-mail marketing er et fremragende instrument til at understøtte og udvikle dit brand.
Skal vi tale om branding, er vi nødt til først at definere hvad et brand egentlig er. Der er mange definitiationer, og dermed mange facit. En kunne være;
et brand er summen af den erfaring en person har fået over tid (med et firma eller produkt) gennem gentagende påvirkninger og oplevelserEn person i brandets målgruppe skal ideelt opleve et forløb, der spænder fra awareness til første køb, og herefter til genkøb, præference, loyalitet og til at være ambassadør (fan/evangelist) for brandet.
e-mail marketing kan anvendes i alle faser
Som en af meget få mediekanaler, kan e-mail kanalen anvendes i alle brandopbygningens faser. Logisk fordi kosteffektiviteten af e-mail marketing, tillader en eller flere kontakter i forløbet fra awareness til du har skabt en ambassadør for dit brand.
Hvis branding handler om at give målgruppen positive oplevelser med dit brand, har du oceaner af mulighed for at skabe disse positive oplevelser. Globase brugere har bl.a. med succes implementeret følgende aktiviteter:
Bekræftelses e-mail med branding budskaber
o Brug en bekræftelse på en hvilken som helst transaktion til at bekræfte modtageren i sit valg eller til at servere vigtige positioneringsstatements om dit brand
Servicemeddelelser
o Har du noget vigtigt på hjertet, som berører dine kunder/emner, så brug en branded service meddelelse, om ikke for andet, så blot for at sikre at du regelmæssigt er i kontakt med målgruppen
Underbyg massemarkedsføring
o Afvikler du massemarkedsføringskampagner (TV, radio, print, outdoor osv), så brug e-mail markedsføring til at servere det samme budskab overfor din permission målgruppe
Interaktive aktiviteter
o Brug konkurrencer o.l. til at aktivere din målgruppe og lade dem opleve dit brand på en intens, personlig og indlevende måde.
Skab viral markedsføring
o Kan du opfinde en aktivitet, der får din målgruppe til at anbefale dit brand til andre, har du skabt et vidunderligt effektivt redskab, der ideelt set bør understøtte dit brands egenskaber.
Mulighederne for at integrere e-mail marketing med dine øvrige branding aktiviteter er mange. Vil du se konkrete eksempler på, hvordan andre har udnyttet mediet til branding aktiviteter, kan jeg måske hjælpe dig. Kontakt mig !
No comments:
Post a Comment