Michael Leander is an international marketing innovator, speaker and educator. This blog rants about marketing, marketing automation and life in general.
7/7/09
Hvem bestemmer hvilke danskere, der skal fremhæves når Danmark skal markedsføres?
Ved et tilfælde kom jeg for få minutter siden over på Visit Denmark's website. Her kan man se "Great Danes" fra historien og nutidige "Great Danes".
De historiske danske kendisser er der vel ikke så meget at sige til. Men når du ser på de nutidge, undres du så? Det gjorde jeg - Laudrup kan jeg forstå, men Munthe + Simonsen? Var det ikke mere på sin plads med nogle "esser" - f.ex. Caroline Wozniaki - hun er da nutidig og vel i virkeligheden god markedsføring for Danmark - også selvom hendes forældre er fra Polen?
Det kan undre hvem, der egentlig træffer afgørelse om disse ting. Samtidig kan det undre at man ikke bare "fyrer den af" og inkluderer mange flere kendte og halv-kendte danskere. Man skulle tro, at det ikke kan gøre alt for meget skade, eller?
Du kan se dette på Visit Denmark også
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment