Som en del af Global Entrepreneurs Week var Erhvervsssamarbejdet Sjælland og Væksthus Sjælland vært ved arrangementet "Nyeste Trends ved Salg og Markedsføring".
Og lad mig starte med at fortælle, at arrangørernevar meget professionelle fra første forespørgsel til jeg ankom på stedet. Dejligt.
Som skrevet var emnet salg og markedsføring. De inviterede talere var Tania Ellis (bæredygtighed, Corporate Social Responsibility, afbilledet nedenfor), Frank Pandura (aka Mr. Horsens), Ole Nørgaard fra Responsfabrikken, den lokalt forankrede Johnny Schäffer fra Internetservice, borgmester Poul Lindor Nielsen og jeg (Michael Leander - afbilledet).
Det var et super godt arrangement. Med omkring 100 mennesker tror jeg at der var fuldt hus.
Til venstre kan du lige skimte Tania Ellis. Hun leverede nogle gode eksempler på CSR - Corporate Social Responsibility og bæredygtighed. Og mange af dem var tykt søgte - altså forsøg på at spinde credit på bæredygtighed uden at have noget at "ha det i", som vi siger på Fyensland.
De siger location er alt.
Det foregik i Gimle. Et sted jeg aldrig har været før. Gimle er et koncertsted centralt i Roskilde Og det var en oplevelse. Jeg var heldig at min ældste kammerat Michael Wagner (fra Soliditet) også deltog.
Arrangørerne havde valgt en super location, synes jeg. Vi var i Gimle's "Tanken" - et mørkt lokale i med en ophøjet belyst scene, der var proppet med alskens musik-udstyr, mikrofoner og et lærred. Lyden var god, og teknikerne dernede havde check på det. Dejligt. Det mindede faktisk en del om teater i Gelsted i gamle dage :- )
Tidspres igen, igen
Ligesom i Bruxelles - og to gange i Zürich for den sags skyld - var der desværre uforudsete forsinkelser. Det betød at talerne skulle afkorte præsentationerne. Og det synes jeg at de gjorde godt.
Men jeg lærer det altså aldrig. Som du måske ved, har jeg i forvejen udfordringer med at holde mig inden for tidsrammerne. Jeg mister "lissom" sans for tid under mine foredrag - ihvertfald indtil jeg har givet et foredrag med samme inhold 3-4 gange.
Men i fremtiden nægter jeg altså at afkorte min præsentation. For man prøver jo at skabe en sammenhængende historie. Og når man så skal afkorte den med 7, 10, 16, 20 minutter, så har man ikke længere en sammenhængende historie. Og det er næsten ligeså utilfredsstillende som ikke at vide, hvilket niveau af erfaring, kompetence og/eller interesse man skal underholde.
Tilbage til Roskilde, hvor jeg iøvrigt ikke har været siden jeg leverede et oplæg til CRM leverandøren SuperOffice i 2004 eller 2005. Her gør Væksthus Sjælland og Erhvervsssamarbejdet Sjælland et godt stykke arbejde med at hjælpe iværksættere. Så er du iværksætter - så overvej at tage kontakt med et af Væksthusene rundt om i landet. Det er god rådgivning, og et godt sted at starte for at identificere om du eventuelt har behov for kommerciel rådgivning.
Hovedparten af deltagerne var fra området omkring Roskilde. Og på vejen hjem kom jeg til at tænke på, hvor dejligt imødekommende folk som regel er i provinsen. Helt nede på jorden og så slipper man for al den prætentiøsitet, som man ofte oplever ifm. sådanne arrangementer i hovedstæderne.
Ekstra web-seminar som opfølger på arrangementet i Roskilde
Du kan deltage på et web-seminar, der arrangeres som en forlængelse af marketing og salg eventet i Roskilde. Der er 50 gratis pladser efter først til mølle princippet.
Læs mere lige her
No comments:
Post a Comment