Michael Leander is an international marketing innovator, speaker and educator. This blog rants about marketing, marketing automation and life in general.
11/2/08
EN GOD OG EN FANTASTISK DÅRLIG KUNDEOPLEVELSE PÅ VICTORY HOTEL, GAMLA STAN I STOCKHOLM
Jeg har ikke skrevet på denne blog længe. Dels fordi den tid jeg har haft tilovers, er prioriteret til www.meemoo2.com - en engelsk og tysksproget blog om markedsføring.
Men også fordi blogger helt enkelt ikke er så let tilgængeligt som f.ex. WordPress. Så inden længe skifter denne blog også til WordPress.
Men her er en af talrige oplevelser fra de seneste måneders aktivitet.
Som du måske ved kan det være ganske vanskeligt at finde et fornuftigt hotel i Stockholm i prisgruppen 1000-1300 danske kroner, hvis hotellet skal være centralt og iøvrigt tilbyde de faciliteter, som en "travelling salesman" ønsker sig. Dvs. sikkerhed for internet, rimeligt arbejdsbord osv.
Victory Hotel på den ufede måde
For nogle uger siden, var jeg sammen med en kollega (afbilledet t.h.)- endnu engang - i en situation, hvor vores 2-3 foretrukne hoteller var fully booked. Så vi måtte ty til alternativerne. Og et af de billigste af de dyre var Victory Hotel (indgang vist på billedet ovenfor). Et "Small Luxury Hotel" beliggende i Gamla Stan. Logoet har inkorporeret 5 stjerner, men reelt er det et 4 stjernet hotel.
Hotellets concept er maritimt. Hvert værelse er navngivet efter og proppet med memorabilia om en given (svensk) sømand. Dvs. på mit værelse hang der maritime billeder, aftryk af eksamensbevis fra sømandsskolen osv. som forsøgt illustreret i billedet til venstre.
Og det blev ved guder en nat præget af søsyge. Da jeg langt om længe gik til køjs, viste det sig at sengen hældte 30 grader. Og skulle du ikke have prøvet det på en gyngende færge e.l. kan jeg her afsløre, at det ikke er en behagelig søvn man får.
Jeg valgte - sædvanen tro - at æde min arrigskab, og ringede ikke til receptionen klokken sent. Næste morgen måtte jeg naturligvis undersøge hvad der var galt med sengen. Det viste sig, at det ene ben var delvist brækket af. Dette sammenholdt med at den tarvelige seng, der ingen steder hører hjemme på et 4/5 stjernet hotel, gjorde ingen lykke for mig.
Til gengæld var receptionisterne helt i top. Både ved indchecking, men særligt da jeg skulle have leveret en pakke til hotellet. Dette havde jeg meddelt ved ankomst. Pakken skulle komme ml. 7 og 10. Næste morgen ved 7-tiden gik jeg ned for at spørge til pakken. Receptionisten var helt med på hvem jeg var og at pakken skulle komme. Den var ikke ankommet, og hun lovede at kontakte mig såsnart den gjorde. Og det gjorde hun. Så fin service.
PS: Ham, der nappede min Mount Blanc kuglepen på flyet fra Stockholm til København den 17. oktober må godt lige sende den til mig .... .
.
Labels:
hotel,
kundeoplevelse,
rejse,
stockholm,
travelling salesman,
victory
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment