5/22/09

En uvirkelig oplevelse i Ljubljana - kundeservice, der sparker legemsdele igang

Efter at have leveret en intern workshop for 50 medarbejdere hos Mladinska Kniga - Slovenien's største forlag med bogudgivelser, magasin udgivelser, 60 boghandel butikker m.v. - var jeg presset for tid for at kunne færdiggøre mine foredrag på et seminar næste dag. Men spise skulle jeg. Så jeg gik ned i Ljubljana centrum på en restaurant, hvor jeg havde spist frokost med selvsamme kunde tirsdag eftermiddag, som en del af forberedelsen til workshoppen.

Ankommet til restauranten fandt jeg et bord og fik hurtigt bestilt et par retter. Men der gik temmelig lang tid inden den første ret kom. Jeg bad derfor om at regningen kom sammen med den anden ret, idet jeg påpegede at jeg havde lidt små-travlt. (klokken er på dette tidspunkt omkring 21, og jeg havde endnu nogle timers forberedelse til mit 3 timer lange foredrag den næste dag).

Maden var god, cola'eren smagte som de skulle, men da regningen blev præsenteret var det med den højest overraskende melding "vi har besluttet at du ikke skal betale for maden - kun de to colaer du har drukket". Jeg var ikke helt sikker på at jeg havde hørt rigtigt og sagde "excuse me?". Han gentog, og jeg har helt sikkert lignet en stor overraskelse. Det tog mig faktisk det meste af en time at komme mig over oplevelsen. Så god var den.

Se det er en kundeoplevelse og en restaurant, der - uagtet at mange kunder sandsynligvis er turister og forretningsrejsende - tager sine egne kvalitetskrav alvorligt.
En oplevelse, som jeg helt sikkert vil fortælle igen og igen. Restauranten hedder iøvrigt Gostilna, og kan findes på denne webadresse.

No comments: