5/2/09

Kan email markedsføring betale sig for små og mellemstore virksomheder?

Det er et interessant spørgsmål, som må besvares med et andet spørgsmål; det kommer an på hvor perfekt afviklingen af email markedsføringen skal være?

For faktum er, at sikring af levering af emailen er et område, der kræver mere indsats hos email markedsførere. Hvor meget, der skal arbejdes med det, afhænger i høj grad af hvordan man sender emails ud. Mange email marketing systemer har godt check på det - desværre ikke de danske udbydere, der ikke har størrelse til at kunne dedikere ressourcer til at arbejde med området. Det har de store amerikanske fødte systemer som Silver Pop, Exact Target og Alterian, men desværre oplever man også fejl og uhensigtsmæssigheder ved anvendelse af disse systemer.

Og så den anden pine; at få din email til at se ordentlig i de mange forskellige email klienter; outlook, Lotus Notes, gmail, hotmail, mail.dk osv. For ikke at nævne, hvordan emailen ser ud når den læses på en mobil telefon.

For mig eget vedkommende må jeg erkende, at jeg ikke har ressourcer til at afvikle mine sporadiske email nyhedsbreve korrekt. Da jeg ikke rigtig sælger noget i email nyhedsbreve, kan jeg heller ikke bruge 20 timer på at forberede og klargøre et email nyhedsbrev til udsendelse. Så jeg gør det som så mange andre; så godt jeg kan med de ressourcer jeg har til rådighed - og det princip bør små og mellemstore virksomheder også følge.

No comments: