5/28/09

Mød Carsten V. Jensen fra The Business Development Agency



Jeg har besluttet at introducere dig for en række personer, som jeg personligt synes er dygtige, har noget særligt at byde på, eller en speciel viden, som kan være interessant. Præsentationen kommer i form af en video. Og det sker uden forberedelse, uden redigering.

Den første i rækken er Carsten V. Jensen, der idag driver The Business Development Agency (TBDA) i København. Mød Carsten på videon, og læs lidt om hvad hans nystartede virksomhed kan tilbyde.

TBDA er et konsulentbureau, der arbejder med udvikling af nye forretningsmuligheder for deres kunder. TBDA har primær erfaring indenfor oplevelsesindustrien, hvor kontakt og adgang til bestemte målgrupper kan ske via kommercielle partnerskaber med oplevelsesinstitutioner, der kan give adgang til og direkte dialog med en given målgruppe.

Men de arbejder bl.a. også med

  • Partnermatch. TBDA bistår med at udvikle partnerskabsprogram (for sponsorer, leverandører eller lignende partnere) fra grunden og med at professionalisere eksisterende partnerskaber. Begge dele for at sikre udbytterige og langvarige samarbejder.
  • Nye indtægtsmuligheder. TBDA analyserer og afdækker nye indtægtsmuligheder for at konkretisere flere måder at øge indtægtsstrømmene på. F.eks. ved at se på:
    • Kontakt til primære målgrupper (besøgende, tilskuere, turister mv.) og kapitalisering af disse.
    • Interne kompetencer, der har værdi for andre (foredrag, undervisning, workshops etc.)
    • Venue, faciliteter der har speciel karaktér (udlejning, afholdelse af seminarer, konferencer mv.). Fra passiv til aktiv venue salg.
    • Koble eksterne partnere/institutioner sammen for at øge kommerciel attraktivitet og fondsmuligheder.
  • Sponsor- og eventstrategi. TBDA formulerer i samarbejde med virksomheden en konkret og handlingsorienteret strategi for oplevelsesmarkedsføring som en del af den overordnede kommunikationsplan.
  • Begivenhedsstrategi for regioner. Brug af events og begivenheder som en del af en turismestrategi baseret på by og regions egne værdier og forcer (og målt mod konkurrerende regioners begivenhedsstrategi).
  • Nye teknologier. Strategi for brug af web, webshop og mobile applikationer for at øge brugeroplevelse og indtægtsmuligheder.

Når strategien og planen er lagt bistår TBDA med at operationalisere planerne ved at implementere ressourcerne og værktøjerne inhouse eller med at bistå med TBDAs egne salgs- og projektlederkompetencer.


Kontakt Carsten V. Jensen hos TBDA her

No comments: