7/20/05

Outsourcing af din marketingafdeling?


Det er måske ikke nemt at sluge for de fleste virksomheder. Men sandheden er, at man forventer at flere og flere virksomheder i fremtiden vil outsource større dele af marketing organisationen.

Hvorfor?

Fordi direkte markedsføring og internet markedsføring bliver en stadig større del af marketing mixet. De traditionelle marketingafdelinger besidder ofte ikke de kompetencer, der er nødvendige for effektivt at kunne switche fra masse markedsføring til individualiseret, direkte markedsføring. Der er med andre ord behov for at hive kompentece ind, der kan flytte virksomheden fra ét sted til et andet i løbet af 1-2 år.

Reelt er der efter min opfattelse behov for en omskoling af alle marketingfolk, der har afsluttet deres marketinguddannelse efter år 2000.

Videre oplever mange virksomheder, at marketingafdelinger først og fremmest skal bestå af hoveder, medens hænderne skal outsources til virksomheder, der er specialiseret i at eksekvere.

For virksomhederne giver det god økonomi - for mig giver det god mening.

Vil du drøfte dette emne, og høre flere synspunkter, så kontakt Customaxi eller Michael Leander Nielsen (mln at customaxi.com)

No comments: