3/24/09

FEATURED PÅ SLIDESHARE, MEN HVAD KAN MAN BRUGE DET TIL?


Idag blev en af mine præsentationer "featured" på Slideshare.net. Det var anden gang for mig indenfor et par uger. Første gang rykkede det seriøst ved antallet af visninger. Men da blev præsentationen også featured på forsiden.
Denne gang er det - som det fremgår af billedet - på karriere sektionen af Slideshare.net.

Det er naturligvis et cadeu at redaktøren vælger ens præsentation - særligt når der som det er tilfældet med denne - egentlig er tale om en promotion for sig selv. Men hvad kan man egentlig bruge det til? Giver det overhovedet nogen mening?

For mit eget vedkommende bruger jeg Slideshare som en naturlig del af min process omkring web seminarer og foredrag. Det er nemt og hurtigt at uploade præsentationer og dele dem med andre. Og så giver det - hvad jeg kalder "stray traffic" på toppen - dvs. andre, som egentlig måske ikke er i målgruppen, tager en kig på ens præsentationer.

Spændende at se hvad man kan få ud af det. Eksponering, trafiik til blog eller website, personal og company branding, eller.... Har du synspunkter, så brug kommentarfeltet. Ordet er frit.

No comments: