5/24/09

Så er der billeder

Jeg glemmer ofte at publicere fotos og andre "goodies" fra seminarer og konferencer. Så nu vil jeg lige huske det for en gang skyld.

Billederne her er fra Ljubljana, hvor 65 mennesker havde valgt at betale lidt håndører og bruge en lille dags tid på at lære mere om email markedsføring. Jeg optrådte med tre timer. Og blev komplementeret af tre dygtige Slovenske foredragsholdere, der (efter sigende, mit Slovensk er en anelse "rusty") leverede gode input.



Den sidste foredragsholder leverede en 40 minutter lang salgstale om hans såkaldte email permission database, som han tilbyder kunder at købe adgang til. Jeg er stærk modstander af at man køber sådanne databaser og herefter bombarderer publikum. Og derfor var jeg også temmelig oprevet da jeg hørte at netop denne foredragsholder havde modtaget "enormt mange" spørgsmål, hvilket indikerer at deltagerne var meget interesseret i at købe sådanne data.

Ouch. Men det kommer til at ændre sig i Slovenien, som i andre steder, hvor jeg er sikker på at lovgivningen på sigt vil dæmme op for sådanne tiltag.

No comments: