6/3/09

Bing skal udfordre Google - kan Microsoft klare det denne gang?


Som du måske har læst, har Microsoft netop lanceret deres søgemaskine svar til Google. Den hedder Bing. Jeeg kan ikke fortælle dig om den er bedre end Google. Men vi skal nok regne med at den starter på minus - for vi er mange, der kan stave til Google og gør det hver gang vi skal søge på nettet. Men Microsoft har sikkert nogle tricks, som de vil rulle ud i forsøget på at gøre sig til en værdig konkurrent til andre søgemaskiner. Det får vi at se.

En ting, som Bing gør anderledes, er evnen til at afspille videos direkte fra en søgning. I eksemplet ovenfor, som du også kan finde her, har jeg (selvfølgelig) søgt på mit eget navn og valgt at se video visningen. Når man mouse-over på en video påbegyndes afspilningen med det samme.

Det er der sikkert fordele ved. Spørgsmålet er hvor mange andre fordele Bing har indbygget, og om disse vitterlig kan konkurrere med Google. Prøv selv: http://www.bing.com

Afslutningsvist, undrer jeg mig over, at man vælger at gå direkte i kødet på Google. hvorfor ikke lave noget nicheorienteret, eller noget der er markant anderledes. F.ex. som Ms. Dewey. Har du aldrig besøgt den søgemaskine, vil jeg kraftigt anbefale at du gør det. Det er fuldstændigt anderledes og en rigtig sjov måde at søge på i tillæg.

No comments: