6/14/09

Martin Thorborg E-pusher kort bog anmeldelse

I fredags fik jeg Martin Thorborg's nye bog E-pusher. Den har jeg nu læst. Martin Thorborg lover at det er nem læsning. Og det er det. Det tog mig kun tre timer at læse bogen fra cover til cover. Og jeg fik en række gode inspark og - hvilket er nok så vigtigt - genopfrisket noget af det, som jeg selv har anvendt tidligere ifm. ehandelsshops.

Bogen henvender sig til folk som Thorborg kalder e-købmænd. Men jeg vil faktisk mene, at alle, der sælger varer på nettet - små som store virksomheder - med fordel kan købe bogen.

Er området interessant for dig, kan jeg anbefale at du starter med at købe papirudgaven af bogen. Er du stadig glad efter at have læst papirudgaven, vil jeg opfordre til at du opgraderer til e-bogsversionen, der indeholder meget mere materiale.

Martin giver mange gode råd. Implementerer du bare ét af disse råd, har din investering i e-Pusher hurtigt betalt sig hjem. Og det gælder uanset hvor stor eller lille din forretning på nettet er idag. Jeg tror dog, at det er vigtigt at du fokuseret prioriterer dine indsatsområder efter at du har læst bogen. For den berører rigtig mange områder omkring e-handel.

Afslutningvist må jeg erkende, at der var enkelte områder i bogen, hvor jeg er uenig med den gode Hr. Thorborg. Men der var endnu flere områder, hvor bogens indhold motiverede mig til at "drømme" om at sætte vores egen e-butik op, eller gøre noget mere seriøst i forhold til en række projekter. Så summa sumarum kan jeg anbefale bogen til alle, der vil sælge mere på nettet i Danmark og udlandet.

No comments: