7/22/09

Nu må de fanme stoppe


Jeg loggede ind på Facebook. En af mine kontakter bad om at registrere min fødselsdag via en applikation. Som du måske ved, så skal man acceptere denne app, invitere mindst x-antal andre til at bruge den osv. Vanlig Facebook stuff.

Men på toppen af denne applikation, kommer den besked du ser til venstre "Inbox full.... Two of your buddies from Virum think you are stupid".

Ok - den fik min opmærksomhed. Jeg er godt nok vant til at folk synes jeg er åndssvag, men jeg kender kun én person i Virum. Så jeg klikkede naturligvis på beskeden.

Efter klikket bliver jeg taget til denne her:













Jeg surfer meget på nettet - og har stødt på selskabet bag dette her mange gange. De har en adresse i Hong Kong, men agerer på dansk.
De sælger nogle sindssygt dyre abonnementer på alt muligt "crap". Det er - så vidt jeg ved - også dem, der står bag IQ tests og andre sådanne ting. Og deres markedsføring går ud på at lokke folk ud på deres sider, hvor man først opdager hvad der er ved at ske, når det næsten er for sent.

Hvorfor bliver disse tiltag ikke stoppet?

No comments: