9/21/09

5 tips til forbedring af dine resultater fra din LinkedIn profil

En invitation til at holde et foredrag ved Equipo netværket i København, gav inspiration til at starte disse 5 tips til brug af LinkedIn.

Du får tipsene i fem seperate blog-posts i bedste count-down.

LinkedIn Tip #5: Opret flere sprogprofiler
LinkedIn tilbyder en mulighed for at oprette din profil på flere sprog. Selvom LinkedIn endnu ikke har udviklet denne funktionalitet fuldt ud, kan det være en fordel at overveje at bygge en engelsk sproget profil, hvis din profil er på dansk idag - eller omvendt. Af billedet her fremgår hvordan det ser ud - her er valgt min danske profil, og du kan se hvordan besøgende kan switche til den engelsksprogede profil.



Der er uden tvivl flere fordele ved dette;
- Uanset hvor godt en dansker forstår engelsk, vil en dansker altid synes at det er nemmere og hurtige at forholde sig til dansk
- Ikke mange udlændinge har lært dansk i skolen - de skal se din profil på engelsk
- I visse lande er der en overflod af professionelle mennesker, der absolut helst forholder sig til deres eget (hoved) sprog. Nævner i flæng; Tyskland, Frankrig, Spanien, Italien osv.
- Med tiden vil LinkedIn sikre at dine forskellige sprogprofiler alle kan findes i søgemaskiner. Har jeg forstået hensigten korrekt, vil dette betyde, at søgninger på google.dk vil vise din danske sprogede profil, og søgninger på google.de - f.ex. - vil vise din tysksprogede profil.

Hvad er min anbefaling til dig så?
Har du kontakter eller ønsker du flere kontakter i bestemte sprogområder, bør du oprette en profil for hvert af disse sprogområder.
Du kan overveje at målrette beskrivelsen om dine kompetencer og erfaringer i forhold til det du søger i de pågældende sprogområder.

Du kan også overveje at de applikationer du har tilknyttet (blogs, præsentationer o.l.), også differentieres for at øge relevans for hver sprogprofil du har oprettet.

Hvad får du ud af det?
Du får forhåbentligt flere besøgende til din profil med tiden og - hvis dine oversættelser ellers er iorden - sandsynligvis vil flere besøgende på dine fremmedsproglige profiler bruge mere tid på at læse om dig og dine interesser.
Arbejder du med eksport, har datterselskaber i udlandet e.l., viser en profil i det eller de pågældende sprog også en vis respekt. Du viser at du er parat til at agere på de vilkår, der gælder i det pågældende land.

Der linkes til LinkedIn tip #4 herfra, når det er skrevet

No comments: