9/12/09

Michael Leander workshop i Damascus, Syrien: Internet Marketing i Mellemøsten

Det er lidt vildt, men meget spændende. Michael Leander - det er mig - skal levere et to dages kursus om online markedsføring i Damascus i Syrien den 26 og 27. oktober 2009.

Dette er første del af internet markedsførings-kursus jeg skal afholde som følge af en aftale jeg har indgået med RJ Tulip - en uddannelses- og træningsvirksomhed, der ledes af Ron Joron og Marie-Antoinette Malha. Begge har en lang karriere indenfor universitetsuddannelser bag sig og har et stort og magtfuldt netværk i regionen. De ser et stort potentiale i alle former for direkte og interaktiv markedsførings træning i Mellemøsten, Gulfen og Nordafrika.
Damascus bliver min første udfordring, men RJ Tulip har også hyret mig til at levere samme kursus i Limassol på Cypern og i Cairo, Ægypten i år - og så skal der efter planen leveres mindst 18 træningsdage næste år.

Spændende udfordring
Det bliver spændende og meget udfordrende. For Syrien er et land, hvor adgangen til internet og dermed brugen af internettet i det hele taget ligger noget efter de gennemsnitlige europæiske lande. Det betyder at jeg har udviklet et internet markedsføring begynder kursus. Bortset fra 10% af indholdet, er resten faktisk også interessant for europæere, der ikke har erfaring med internet markedsføring. (der er varmt i Damascus i oktober :-)

Du kan se kursusprogrammet på arrangørens hjemmeside. Jeg synes selv at jeg har fået skabt et interessant program, som jeg glæder mig til at undervise. Det er lidt som at komme tilbage til fortiden, men også positivt igen at se på nogle af de helt basale elementer, som jeg ved at mange markedsførere glemmer undervejs.

Kurset foregår på engelsk - det er endnu ikke afgjort om det bliver nødvendigt med simultan tolkning fra engelsk til arabisk.

Hvis du kender nogen, der kan have interesse i at deltage, kan du læse mere på arrangørens hjemmeside. Bestillingssiden kommer op i løbet af få dage, men jeg mener at prisen for deltagelse er omkring € 300. Excl. rejse/ophold, naturligvis.


No comments: