1/6/09

FOREDRAGS DOKUMENTATION OG TESTIMONALS DER SKAL HUSKES AF MICHAEL LEANDER


Jeg er glemsom. Og det irriterer mig. Grænseløst.

Heldigvis har jeg erkendt årsagen. I mange år har jeg overfor venner og bekendte joket med "den forb... Alzherheimer", når jeg ikke kunne huske hint eller andet. Men det er egentlig ikke pænt -og heller ikke sjovt. Så det holdt jeg op med. (men jeg fortæller stadig mange un-jokes - det holder jeg nok aldrig op med, hvis jeg husker det).

Glemsomhed kommer ofte af at man har for meget i hovedet, og kan iøvrigt også være forårsaget af stress. Jeg tror ikke jeg har stress. Ihvertfald ikke kronisk. Men der fiser ofte alt for mange ting rundt i hovedet på mig. Det er helt sikkert. Så lad os give det skylden for min højfrekvente glemsomhed.
Nå - det var årsagen til denne blog-post. Her er så løsningen.

Ofte bliver jeg spurgt om evalueringer fra tidligere oplæg jeg har holdt. Det er ikke altid man får dem fra arrangørerne, men det gør man vel 70% af tiden. Men når jeg bliver spurgt kan jeg aldrig finde det eller har slettet dem.
Og den anden udfordring er, at en person, som jeg beundrer og respekterer, har underholdt mig med værdien af reference udtalelser - det man på fagsprog kalder "testimonials", som mange iøvrigt ofte staver som "testemonials" (54.000 resultater på Google). Så dem vil jeg også gerne konsolidere ét sted - så jeg kan finde dem igen, hvis andre eller jeg selv skal bruge dem.

Og det sad jeg og tænkte på efter en yo-yo dag (det er sådan en dag hvor sindsstemningen kører op og ned dagen igennem).

Så selvom det ikke interesserer dig - kære læser - en døjt, har jeg tænkt mig at dokumentere deltageres evaluering af mine foredrag og undervisnings-situationer. Og at publicere testimonials. Skulle jeg gøre mig fortjent til at få nogle af slagsen.

Fordelen for mig er,

- jeg ved hvor jeg skal lede, eller bede andre om at lede
- der kommer lidt mere søgeordsjuice på nogle relevante nøgleord, som måske kan tiltrække noget relevant trafik til denne blog
- at jeg ved at skrive om evalueringerne får mulighed for en bedre selvransagelse mhp. kontinuerligt at forbedre mine resultater
- at jeg påminder mig selv om, at man ikke kan gøre alle tilfreds.

Jeg vil "poste" efterhånden som jeg falder over gamle evalueringer. Og kronologien bliver meget tilfældig, men de primære tags bliver "dokumentation", "foredrag" og "michael leander". Måske husker jeg så at få det gjort efter hvert oplæg. Vi får se...

Lige om lidt skriver jeg den første. Hvis jeg husker det.

No comments: