1/22/09

FORØG SALGET MED MINDST 25% MED ACTIMIZER LRM


Har din virksomhed mindst 3 sælgere, der helt eller delvist arbejder med opsøgende salg ved brug af telefonen. Eller bruger du ofte eksterne telemarketing ressourcer som en del af dit salgsfremmende arbejde?

Så bør du se nærmere på Actimizer LRM (Lead Relationship Management). Det er en online løsning, der gør det muligt for sælgere, der arbejder med telefonen som salgsværktøj at forøge salgseffektiviteten med mindst 25%.

Jeg ved at det lyder helt uvirkeligt. Men kunder hos Actimizer rapporterer alle om mindst 25% produktivitetsforøgelse. Nogle sågår op imod 50% forøgelse af salgsproduktivitet. Deres eksisterende kunder tæller virksomheder, der har fra 3 til mange hundrede medarbejdere, der arbejder med opsøgende salg via Actimizer LRM.

Hvorfor nævner jeg dette?
Det gør jeg fordi jeg ofte har været irriteret over CRM systemers manglende evne til at supportere traditionelle indsatser ifm. mødebooking e.l. aktiviteter, hvor man helst skal kunne processere mange opkald i timen, holde styr på genopkald og - ja - få adgang til en hurtig statistik hvor man kan vurdere egen og andres indsats for eksempelvis:

- Hvor stor andel får man kontakt til?
- Hvad er closing ratio (successrige opkald o.l.)
- Gennemsnitlig samtaletid pr. sælger osv.

Et andet issue, som jeg ofte har mødt er problemstillingen ved hurtig vækst eller lejlighedsvise tiltag, der hurtigt kræver nye salgsmedarbejdere på telefonerne. Nye medarbejdere kræver flere telefonlinier. Med et system som Actimizer LRM behøver du ikke tænke på det. Fordi systemet fungerer som en online løsning, varetages også telefonien. Nemt og super enkelt, spørger du mig.

Selvom Actimizer skilter med større virksomheder på deres kundereference liste, så er løsningen også attraktivt for mindre virksomheder med mindst 3 medarbejdere, der ofte anvender telefonsalg i dagligdagen. Dvs. sælgerne kun anvender f.ex. 20% af sin tid på opsøgende salg, kan det betale sig.

Systemer som dette, har den åbenlyse fordel for salgsledelsen, at man sikrer at salgsindsatsen bliver gjort. Og det uanset om der er tale om traditionelle canvas opgaver, mersalg til eksisterende kunder eller at sikre at man jævnligt får kontakt til en gruppe af potentielle kunder, tidligere kunder osv.

Actimizer A/S, der står bag systemet, har fat i det helt rigtige. En online løsning, der ikke kræver dyre opstartsinvesteringer, der kan tilgås fra et hvilket som helst sted - også hvis du har medarbjedere, der arbejder hjemmefra e.l. Og så baserer man sig på en lav månedlig abonnementsafgift, der betaler sig hjem lynhurtigt.

Du kan læse mere om Actimizer LRM her

1 comment:

Anonymous said...

jeg er meget enig med dig, jeg startede som sælger hvor virksomheden benyttede actimizer og siden hen skiftede til sugar crm grundet account manegement. Min pipeline er dobbelt så stor som de andres. det er gået op for mig at alt det manuelle arbejde vi laver i sugar ifbm med at udgående kald og registrering af samtaler samt opfølgning altsammen varetages elegant ar actimizer. Ligeså skal