1/2/09

Usmagelig krænkelse af andres varemærker på Adwords

Jeg sag egentlig midt i noget helt andet da det pludselig slog mig. Har Google Adwords fået orden på problemet med krænkelse af varemærker? Medens jeg var direktør i Globase, havde vi nogle problemer med konkurrenter, der anvendte "Globase" som søgeord for deres Adwords. Dengang var Google ikke til at hugge eller stikke i og svarede ikke engang på henvendelser.

Så nysgerrig som jeg, søgte jeg på Globase. Og, ja. Ganske rigtigt er der mindst to konkurrenter, der lukrerer på Globase varemærket. Dvs. disse konkurrenters annoncer kommer frem ved søgning på "Globase". Og ingen af dem fortjener navns nævnelse her.

Jeg synes at det er helt og aldeles usømmeligt og udtryk for dårlig forretningsmoral.

Du kan se søgningen og annonceresultatet på billedet nedenfor. Blot tryk på ordet "kommentarer".












At Globase's egen annonce ikke selv findes - og ej heller når der søges på email markedsføring, nyhedsbreve, email marketing, permission marketing e.l. er vel blot et udtryk for, at de har glemt at anvende Adwords i markedsføring. Eller noget. Men det er en helt anden snak.

Har du kommentarer eller synspunkter her, så brug endelig kommentarfeltet så meget du lyster.

No comments: