2/6/09

ER MAN SÅ EN GLOBAL MARKEDSFØRER?













Hver morgen ml. 5 og 6 bruger jeg ca en halv time på at orientere mig om hvordan det går med mine online forsøg. Dvs. jeg tjekker status på 

- Antal visninger på Marketingboss.tv
- Konverterer nyhedsbrevstilmeldinger til Meemoo2 Marketer fra lead til contact i CRM systemet
-  Orienterer mig om unikke besøgende, hvordan det går med de sidste artikler på Meemoo2.com, hvordan bounce rate udvikler osv. 
- Gør status på web-seminarer og tænker over, hvilke, der skal have noget mere "juice" for at nå mindst 30 deltagere, som indtil videre er minimumsmålet for afholdelse
- Tjekker respondenter på forskellige spørgeskemaer/undersøgelser og beslutter om det er nødvendigt at sende reminders eller eksekvere nye aktiviteter for at få volumen op

Idag tjekkede jeg så også antallet af tilmeldinger, der er på Markedutip - det er en alert man kan tilmelde sig fra www.markedu.com. (ærligt; jeg havde glemt at jeg havde sat den pop-up op). Disse tilmeldinger ryger ind i et email marketing system, ikke i mit CRM system, hvorfor de lissom er i deres egen silo (farlig leg, I know). 

Og her så jeg ved et tilfælde billedet du ser overfor. Den viser hvor dem, der har tilmeldt sig Markedu Tip kommer fra. Som du kan se på de gule prikker kommer de fra stort set alle verdenshjørner

Og det var det der fik mig til at tænke på om man så er en global markedsfører? 
Det er man nok ikke. Og noget helt andet er, at for Markedu - som arrangerer web-seminarer og seminarer - ville det være langt bedre at begrænse sig til Europæiske og Mellemøstlige modtagere, idet web-seminarer hovedsageligt finder sted i Central European Time zone. 

Men det er en anden snak.

Forøvrigt, hvis du har lyst til at deltage i social networking undersøgelsen, så kan du klikke her. Jeg lover at jeg tjekker om du har gjort det imorgen tidlig :- ) 

No comments: