2/8/09

SCORING MODEL FOR AT IDENTIFICERE OM SOCIAL NETWORKING KAN BETALE SIG FOR DIN VIRKSOMHED

Jeg er igang med at forberede et indlæg om "Marketing through social networks". Det skal præsenteres den 18. februar i Ljubljana ifm. Slovenian Direct Marketing Association konferencen "C2C Marketing: Momentary Niche or Overall Future" - og så igen i Madrid i juni -dog i en noget tungere form. 

I løbet af formiddagen har jeg - tror jeg - udviklet en brugbar model, der kan hjælpe virksomheder til at afklare om markedsføring via social networks er en brugbar metode. Og i givet fald, hvilen vej virksomheden så skal gå for at opnå optimalt udbytte af investeringer i en social networking tilstedeværelse. Altså skal man placere sig i et eksisterende netværk eller bygge sit eget helt fra scratch. Begge modeller indebærer fordele og ulemper.

Og indledningsvist, synes jeg at modellen ser interessant ud. For den indeholder en række kritiske spørgsmål, som enhver virksomhed bør stille sig selv forinden investeringer i markedsføring på social networks. 

Mere information om modellen her på bloggen, når den har været prøvet af et live publikum. Tilmeld dig gerne nyhedsbrevet, så får du automatisk mere info om sagen.

No comments: